سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
مؤسسه هوش مصنوعی

حوزه/مؤسسه هوش مصنوعی و تمدن اسلامی با رونمایی از هفت محصول «دانش‌بنیان» و «بدون محدودیت دسترسی» رسماً فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، در سالروز مبعث رسول رحمت حضرت محمد(ص)، اولین گردهمایی ملی کلان‌پروژه هوش مصنوعی و علوم اسلامی با حضور آیت‌الله اعرافی، بهروز مینایی بیدگلی و جمعی از مدیران و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی فعال در این کلان‌پروژه برگزار شد.

در این رویداد مهم ضمن معرفی وبگاه مرکزی کلان‌پروژه با نام «فقیه‌یار»، از موتور جستجوی هوشمند «جهد ۲.۰»، پایگاه ترکیبی دانش ویکی‌های اسلامی «قم‌نت»، اَبر هوشمند اسناد متنی-تصویری «سحاب ۲.۰»، سامانه پاسخ‌یابی هوشمند سوالات دینی «پارسا»، ویراستار هوشمند حوزوی گروهی «تحریر ۲.۰»، گراف دانش علوم حدیث «ثقات» و آنتولوژی قرآن کریم «هما» رونمایی شد.

همچنین، در این مراسم که با حضور آیت‌الله اعرافی، ریاست هیئت‌ مدیره و بهروز مینایی بیدگلی، مدیرعامل مؤسسه‌ در حال تأسیس هوش مصنوعی و تمدن اسلامی «همتا» برگزار شده بود، ضمن معرفی اهداف و سیاست‌های تمدنی این مؤسسه، رسماً اعلام شد که این کلان‌پروژه از این پس ذیل شخصیت حقوقی در حال ثبت همتا به کار خود ادامه خواهد داد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha